Generelle oplysninger

  • Juridisk Navn: Specialized Denmark ApS
  • Adresse: Lundvej 6, 8700 Horsens
  • Direktør: Peter Bay Steen
  • Organisationsform: Anpartsselskab
  • CVR nr.: 40912673

Butiksoplysninger

På denne side kan du finde alle de informationer, du kan have glæde af som kunde hos Specialized Denmark ApS. Har du spørgsmål, du ikke finder svar på her, eller ønsker du inspiration, er du altid velkommen til at kontakte os på 7026 4050 eller på mail.

Bemærk! Priser i webshoppen gælder KUN ved bestilling i webshoppen.

1. Bestilling

Når du handler på davincicykler.dk indgås aftalen på dansk. Såfremt du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, kan du kontakte os på telefon 7026 4050 eller via mail.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på davincicykler.dk.

Bemærk! Priser i webshoppen gælder KUN ved bestilling i webshoppen.

Farver og størrelser

Vi påtager os ikke ansvar for mindre afvigelser i farver eller i størrelser på vores website. Dette bliver ikke betragtet som en fejl og vil ikke udløse nogen refundering af omkostningerne, hverken i forbindelse med den oprindelige forsendelse eller med tilbageleveringen. Vejledning fra en medarbejder fra Specialized Denmark ApS per email eller telefon om størrelser eller lignende kan ikke påberåbes som en fejl fra Specialized Denmark ApS, og kan ikke føre til refusion af fragtomkostninger i forbindelse med en eventuel returnering eller ombytning.

2. Levering

Er varen på lager er leveringstiden normalt 1-3 hverdage, fra du har godkendt din bestilling. Er varen en bestillingsvare kontakter vi dig, så du ved, hvad du kan forvente.

OBS! Såfremt vi (Specialized Denmark ApS) har bestilt eller tilpasset en vare specifikt til dig, kan du ikke returnere eller bytte varen. Færdigsamlede cykler kan ikke ombyttes, returneres eller tilbageleveres.

Fragtfri levering sker primært med GLS uden omdeling til GLS Pakkeshop. Du kan selv vælge at få leveret med omdeling mod ekstra betaling. Cykler sendes med fragtmand og kun med omdeling.

Vi sender så vidt muligt med genbrugskasser for at spare på miljøet.

OBS! Ved valgt levering i butikken, og eller efter reparationer af varer/cykler, vil man som kunde have 7 dage til at afhente sin varer/cykel, efter aftalte tidspunkt. Hvis dette ikke sker uden yderligere aftale med Specialized Denmark ApS. Vil man som kunne blive pålagt et dags gebyr på 25,- kr. Per dag. Uden en øvre grænse. Cyklen/varen vil derefter først blive udleveret mod betaling af udestående gebyr.

Du er altid velkommen til at kontakte os for yderligere hjælp eller inspiration på telefon 7026 4050.

3. Fragt/forsendelse:

Du kan selv hente varen i vores butik på Kongevejen 347, 2840 Holte.

Åbningstider finder du på dette link.

  • Levering uden omdeling kr. 59,- (fri fragt ved køb for 399 kroner eller derover *)
  • Levering med omdeling kr. 69,-.
  • Levering af elcykler (kun med omdeling) kr. 199,-

Vi sender så vidt muligt med genbrugskasser for at spare på miljøet.

4. Betaling og sikkerhed

Specialized Denmark ApS garanterer, at alle transaktioner køres igennem WorldLine, som garanterer høj sikkerhed og stabilitet. WorldLine opererer med det højeste niveau af sikkerhed! WorldLine er certificeret af PCI Security Standards Council.

Købsbeløbet bliver først hævet på din konto, når varen er afsendt.

5. Priser og betalingsmidler

Alle priser er inklusiv moms, men eksklusiv forsendelsesomkostninger. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser. Du kan betale med Dankort, Dankort/Visa, Visa Elektron og MasterCard.

Ved betaling med Dankort og VISA/Dankort betaler Specialized Denmark ApS gebyret til NETS. For øvrige korttyper pålægges et gebyr svarende til gældende gebyrsats fra NETS.

Bemærk! Priser i webshoppen gælder KUN ved bestilling i webshoppen.

6. Rabatkoder

Har du en rabatkode, skal du være opmærksom på, at den muligvis ikke kan bruges ved køb af cykler, sammen med andre tilbud eller nedsatte varer.

7. Gavekort

Gavekort er gældende i 3 år fra udstedelses dato. Gavekort kan købes i butikken i Holte.

Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.

8. Fortrydelsesret/returnering

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til os på mail@davincicykler.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret .

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Nægter du modtagelse betaler du fragten retur til os.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering/tilbagesendelse af varen, medmindre andet er aftalt skriftligt.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes retur til:

  • Davinci Cykler ApS
  • Kongevejen 347, 2840 Holte
  • Att: Webshop Retur

Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen personligt på ovenstående adresse senest 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

9. Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg (eksempelvis cykler, special fremstillet team tøj, special fremstillet udstyr og tilbehør eller reparation)
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
  • Levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres (eksempelvis events, rejser).
  • Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

10. Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Originalemballagen udgør i nogle tilfælde en del af varens værdi, derfor kan originalemballagen være afgørende for om varen du returnerer kan anses for at være ubrugt og ubeskadiget. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, om du vil beholde varen.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

11. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os (eksklusive leveringsomkostninger), tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalinger modtaget fra dig, fratrukket leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, og vurderet varens stand.

Returbeløbet indsættes på det kort du oprindeligt har betalt med.

12. Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge varen/varerne samt en kopi af ordrebekræftelsen eller faktura.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

13. Reklamation og forbrugerbeskyttelse

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på davincicykler.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Varen sendes til:

  • Davinci Cykler ApS
  • Kongevejen 347
  • 2840 Holte

14. Force majeure

Som følge af force majeure ophører Specialized Denmark ApS forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har såvel du som Specialized Denmark ApS ret til at ophæve aftalen uden, at der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder.

Med force majeure menes blandt andet strejker, sygdom hos personalet, transportforstyrrelser, import-/eksportforbud uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.

15. Forbehold

Der tages forbehold for tryk- og tastefejl samt for udgåede eller udsolgte varer.

Produktfotos er udelukkende til illustrativt brug. Davinci Cykler kan ikke garantere at produktfotos 100% afspejler produktet og dets komponenter. For fuld specifikation af produktet henvises til producentens website.

Bemærk! Priser i webshoppen gælder KUN ved bestilling i webshoppen.